Omschrijving

Als (ervaren) praktijkmanager ben je nog steeds nieuwsgierig naar én bezig met de extra toegevoegde waarde die jij kunt bieden in de praktijk. Je wordt vaak geleefd en daarom is grip houden op de praktijk en je functie een belangrijk gegeven.
 
Waar heb je invloed op in de communicatie en hoe kan je de zaken waarop je geen invloed hebt, parkeren?
 
In deze workshop maken we een verdere verdieping in de wondere wereld van beïnvloedingscommunicatie en ligt het accent op kennisdeling, energie en interactiviteit.
 
Gedurende deze 2-daagse workshop gaan we kijken naar én oefenen met communicatie waar meer (of extreme) druk op staat.
  • hoe “verleid” je mensen om op hun afspraak te komen?
  • wanneer wordt een gesprek een goed gesprek en welke (andere) vragen kan ik stellen om dit voor elkaar te krijgen?
  • op welke wijze kan ik mijn collega’s een team laten worden en blijven?
 
We gaan dit doen aan de hand van vijf uitgangspunten:
  • je communicatie positief te houden
  • open communicatie aan te moedigen
  • gezondheid en welzijn als prioriteiten te definiëren
  • jezelf en collega’s te (h)erkennen en belonen
  • het plezier in je werk niet uit het oog te verliezen
Er is voldoende ruimte om eigen voorbeelden in te brengen en deze gezamenlijk door te nemen. Je kunt met deze inzichten direct aan de slag.
Docent(en)
Kirsten Heukels docent bij Dental Best Practice

Kirsten Heukels
Profiler / Mediator

Sinds 2000 ben ik zelfstandig ondernemer en eigenaar van 1 for 2 Social Innovation.

Ook ben ik sinds die tijd actief als geregistreerd MfN mediator. Daarnaast werk ik als gecertificeerd extern vertrouwenspersoon (ongewenste omgangsvormen en integriteit), trainer, coach en profiler (het analyseren van mensen op basis van de micro expressies in het gezicht, in combinatie met lichaamstaal en stemgebruik). In 2018 ben ik in Amerika opgeleid en nu werkzaam op het gebied van kinetische ondervraging (daarbij gebruik je bodylanguage als leidraad) alsook crisis- en gijzelingsonderhandelingen.

Mijn motto: no nonsense, iedereen is er al en mag er zijn zoals die is, veel interactie en niets is raar of gek.

Leerdoelen

Na het volgen van deze workshop ben je op de hoogte van:

  • leiderschap
    • leiderschapskwaliteiten
    • stressmanagement
  • managementvaardigheden
    • beïnvloeden
    • team samenstelling en coaching
    • vraagmethodieken
  • personeelsmanagement
    • conflictpreventie
    • complexe gesprekken
    • eigen verantwoordelijkheid geven en nemen
Data & Locaties

Zaltbommel
woensdag 16 en donderdag 17 maart 2022

Amersfoort e.o.
donderdag 19 en vrijdag 2 mei 2022

Overige info

Studiebelasting
De workshop start om 10.00 uur en eindigt om 16.00 uur
Totale studiebelasting is: 2 opleidingsdagen van 6 uur (totaal 12 uur)

Ingangsniveau
Diploma opleiding Praktijkmanager/management

Diploma
Na afloop ontvang je – bij het positief afronden van deze workshop – een diploma.

Doelgroep
Praktijkmanager of coördinerend assistent die reeds de opleiding praktijkmanager heeft gevolgd of een aantal jaar relevante werkervaring heeft.

Data

Events & Webinars

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of de online TV show voor de praktijkmanager! Maar ook onze webinars zijn erg gewild. Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events of webinars.

Het Event voor de balieassistentvr 24 september 2021event
Webinar Duivelse dilemma’szie data op paginawebinar
Webinar Intervisiezie data op paginawebinar
Webinar Kinetisch (be)vragenzie data op paginawebinar
Webinar Omgaan met stresszie data op paginawebinar
Webinar Persoonlijk leiderschapzie data op paginawebinar
Webinar Teamfasenzie data op paginawebinar
Webinar van DPSI naar PPSzie data op paginawebinar

Accreditaties

Register Preventieassistenten
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs