Omschrijving

Vrijdag 20 mei 2022 | Miele Experience Center te Vianen

In het prachtig verbouwde Miele Experience Center zorgen wij weer voor een verrassende en inspirerende dag zoals jullie van ons gewend zijn!

Een dag vol met ingrediënten op juridisch vlak, HR, ziekteverzuim, de huidige arbeidsmarkt én communicatie. Maar ook vol met heerlijke culinaire ingrediënten, opgediend door de beste chef-koks van Miele.

Laat je deze dag verrassen door de sprekers en onze speciale talkshow presentatrice Inga Tjapkes. Alle presentaties worden, onder begeleiding van Inga, afgesloten met een leuke tafel discussie; alsof je je in een studio van Eva Jinek begeeft. Daarnaast zal zij ook regelmatig het woord geven aan de chef-kok om jullie ook mee te nemen in de culinaire beleving van deze dag. En geloof ons; hier ga je van watertanden!

Als tafelgastvrouw bombardeert Inga de vragen op tafel om zo leuke discussies op gang te krijgen. We trappen deze dag af met een interview over het belang van netwerken en het delen van kennis binnen een geheel nieuw praktijkmanagers platform. Spannend want wellicht zijn we achter de schermen al hele mooie platformen aan het ontwikkelen.

 

Programma
09.00 uur – 09.30 uur  Ontvangst met een heerlijk kopje thee of koffie van Miele
09.30 uur –  09.35 uur Welkom door Inga Tjapkes en introductie van de sprekers
09.35 uur – 10.00 uur Intro interview ‘Het belang van een praktijkmanagers platform’ met Sjoerd Kuiken & Lies Ligtvoet
10.00 uur – 10.30 uur Marjo Riebergen; Update KEW dossier, do’s and dont’s
10.30 uur – 11.00 uur   Pauze, mogelijkheid rondleiding & kijkje in de keuken van Miele
11.00 uur – 12.00 uur Marlies van der Vooren; Krapte op de arbeidsmarkt, hoe je nieuwe talenten voor je team kunt vinden en binden.
12.00 uur – 12.30 uur  Verry van Rossum; Het PDI Business Model, de ideale praktijkorganisatie voor jou als praktijkmanager
12.30 uur – 13.30 uur  Lunchpauze, onder begeleiding van de top-chefs van Miele
13.30 uur – 14.30 uur Kirsten Heukels; ‘Burn out’, Burn out: wat is dat eigenlijk precies?
14.30 uur – 14.45 uur Korte break
14.45 uur – 16.00 uur  Jolanda van Boven; Taakdelegatie

16.00 uur – 17.00 uur 

Afsluiting en gezamenlijke borrel

 

 

Sprekers

Marjo Riebergen – Stralingsdeskundige en docent
Update KEW dossier, do’s and dont’s

Het is belangrijk om inzicht te hebben in het veilig kunnen toepassen van röntgen voor het gehele tandheelkundige team. De Nederlandse wetgeving is gebaseerd op de informatie van de ICRP. Door middel van het KEW dossier stap voor stap te doorlopen wordt duidelijk waar de knelpunten zitten, en kun je de papieren rompslomp goed in orde maken. Maar wat zeker niet vergeten mag worden is uitleg te geven  vanuit je situatie binnen de praktijk aan het team. Hier is nog veel werk te doen, want de assistenten, maar soms ook de tandartsen in loondienst weten hier weinig van, en hebben amper van een KEW dossier gehoord. Het is immers veel meer dan alleen de timerknop indrukken en de opname maken. Denk aan de stralingsrisicoanalyse, het onderhoud van apparatuur, registratie en vergunningen en wie wordt aangemerkt als toezichthoudende deskundige. En mag de stagiaire in de praktijk wel een opname maken? De ANVS ( Autoriteit Nucleaire Veiligheid en Stralingsbescherming) voert de inspecties uit bij tandheelkundige praktijken. Tijdens deze inspecties kijkt de ANVS naar de vergunningen, registraties en de deskundigheid voor het werken met stralingsbronnen.

Over Marjo Riebergen:

Marjo is al 41 werkzaam in de tandheelkunde en een vaste docent van Dental Best Practice.  Marjo is Stralingsdeskundige en geeft op dit gebied diverse cursussen en trainingen.
En dat kan de opleiding Tandartsassistent zijn,  maar ook weet Marjo alles op het gebied van infectiepreventie in de praktijk. Wat komt er allemaal bij kijken en waar let je op. Maar ook het verplichte onderdeel röntgenfoto’s maken; omdat deze binnen de kaders van de wet BIG vallen.

Marlies van der Vooren – Arbeids- en organisatiepsycholoog en directeur van Dental Care Professionals
Krapte op de arbeidsmarkt: hoe je nieuwe talenten voor je team kunt vinden en binden.

In de krappe arbeidsmarkt voor de mondzorg is er voor werkzoekers veel te kiezen. Hoe zorg je dat kandidaten jouw vacature niet alleen voorbij zien komen, maar ook de stap zetten om te solliciteren? Hoe onderscheid je je als potentiële werkgever. En hoe breng je een selectieprocedure tot een succesvol resultaat? Als je dan de ideale nieuwe collega gevonden hebt wil je graag dat de samenwerking voor lange termijn is. Zorg dus voor binding tussen de medewerkers en de praktijk. Zo voorkom je verloop en beperk je het aantal nieuwe vacatures. Marlies van der Vooren deelt haar tips & tricks voor succesvolle werving en goed werkgeverschap.

Over Marlies van der Vooren:

Marlies van der Vooren richtte in 2007 Dental Care Professionals op. Samen met haar team is zij als dienstverlener actief met werving en selectie, HR-advies en praktijkbemiddeling. Zij werkt voor mondzorgpraktijken in heel Nederland. Marlies is afgestudeerd als Arbeids- en organisatiepsycholoog en heeft een bedrijfskundige bachelor afgerond. 


Verry van Rossum – trainer & coach en eigenaar van PDI – Practice Development Institute

Het PDI Business Model, de ideale praktijkorganisatie voor jou als praktijkmanager

Werken volgens het PDI Business Concept betekent:

  • op de juiste manier werken met een meerkamerplanning
  • de tandarts en assistentes werken met heel veel plezier als team samen
  • patiënten zijn zeer tevreden over de aandacht die zij krijgen
  • vooraf gestelde doelen, gebaseerd op reële cijfers, worden gehaald
  • een financieel zeer gezonde praktijk

Tijdens deze interactieve presentatie kun je zelf een oordeel vormen of dit ook iets is voor jouw praktijk of. En als je al met het meerkamerconcept werkt krijg je veel interessante tips mee!

Over Verry van Rossum:

Als trainer-consultant in het bedrijfsleven heeft Verry bij vele organisaties verandertrajecten doorgevoerd en medewerkers gecoacht. In de jaren 90 is Verry gestart  met het opleiden van tandartsen in het toepassen van het meerkamerconcept in tandartspraktijk.

In 2006, met de start van Practice Development Institute bv, heeft Verry de rechten verworven van het meerkamerconcept zoals dat door Charles Strawn in Nederland is geïntroduceerd. Dit concept is door ontwikkeld tot het PDI Business Model en is daarmee het meest efficiënte organisatiemodel voor een tandartspraktijk.  Hij heeft in vele praktijken dit concept geïmplementeerd tot grote tevredenheid van de praktijkeigenaren die hiermee het mooie maar inspannende werk nog lang met heel veel plezier kunnen voortzetten

Kirsten Heukels  – Trainer, coach en profiler
Burn out?, Burn out: wat is dat eigenlijk precies?

Het woord wordt zo vaak gebruikt… Wat is burn out nu exact?
Welke relatie is er met stress en hoe werkt dat dan?

Wat kan je doen om burn out te voorkomen, te (h)erkennen en wanneer aan de orde, de juiste dingen te doen?  Een korte reis door de wereld van burn out.

Over Kirsten Heukels:

Sinds 2000 is Kirsten actief als geregistreerd MfN mediator in arbeidsgeschillen en echtscheidingen. Daarnaast is zij gecertificeerd extern vertrouwenspersoon (ongewenste omgangsvormen en integriteit), trainer, coach en profiler (het analyseren van mensen op basis van de micro expressies in het gezicht, in combinatie met lichaamstaal en stemgebruik). Voorts is zij in Amerika opgeleid en nu werkzaam op het gebied van kinetische ondervraging alsook crisis- en gijzelingsonderhandelingen.

Jolanda van Boven – Jurist en eigenaar Van Boven Juridisch Adviesbureau voor de gezondheidszorg
Taakdelegatie in de praktijk

Taakherschikking en taakdelegatie worden breed toegepast in de mondzorg waarbij niet altijd duidelijk is onder welke voorwaarden dit op een verantwoorde wijze kan en mag. De Wet BIG geeft een duidelijk structuur waaraan professionals in de mondzorg moeten voldoen. Dat lang niet iedereen op de hoogte is van de wettelijke uitspraken, blijkt wel weer uit recente uitspraken van de tuchtrechter waarin veroordelingen plaatsvonden omdat men zich niet heeft gehouden aan de wettelijke eisen.

Hoogste tijd om met elkaar weer de kaders en eisen door te nemen, opdat u weet hoe u taakherschikking en taakdelegatie wel op verantwoorde wijze kan uitvoeren in de dagelijkse praktijk. 

Over Jolanda van Boven:

Jolanda van Boven is directeur van Van Boven Juridisch Adviesbureau en is gespecialiseerd in de privacywet en in gezondheidsrecht waarbij zij zich richt op zorgaanbieders in de eerste- en tweedelijns gezondheidzorg.

Data & Locatie

Datum: vrijdag 20 mei 2022

Doelgroep: praktijkmanager

Locatie: Miele Experience Center te Vianen

Tijd: 09.00 uur – 17.00 uur

Data

Events & Webinars

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of de online TV show voor de praktijkmanager! Maar ook onze webinars zijn erg gewild. Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events of webinars.

Congres Van de eerste ademhaling tot de laatste kiesdo 7 juli 2022event
Het Event voor de balieassistentvr 23 september 2022event
Hét Event voor de praktijkmanagervr 20 mei 2022event
Webinar Duivelse dilemma’szie data op paginawebinar
Webinar Intervisiezie data op paginawebinar
Webinar Kinetisch (be)vragenzie data op paginawebinar
Webinar Omgaan met stresszie data op paginawebinar
Webinar Persoonlijk leiderschapzie data op paginawebinar
Webinar Teamfasenzie data op paginawebinar
Webinar van DPSI naar PPSzie data op paginawebinar

Accreditaties

Register Preventieassistenten
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs