Omschrijving

Onderwerpen: Feedback geven, Coachgesprek, Twee petten gesprek en Concrete aansporing tot actie.

We zien iets niet goed gaan bij een teamlid maar hoe zeg ik dat nou op zo’n manier dat mijn collega niet in de verdediging schiet?

  • Effectief feedback geven om de ander te helpen beter te worden in het vak.
  • Jaarlijks een coachgesprek maar waarom zijn wij dan zelf doorgaans aan het woord en is het vaak niet echt een goed gesprek/
  • Hoe inspireer en betrek ik mijn teamlid bij de ontwikkeling zodat deze na het gesprek er enthousiast mee aan de slag gaat?
  • Daarnaast staan we stil bij situaties waarin je zacht wilt zijn op de relatie en hard op het resultaat. Hoe doe je dat zonder afbreuk te doen aan de boodschap? 

Tot slot: hoe zorg je voor een goede duidelijke concrete opvolging zonder dat het dwingend voelt?

Liesbeth den hollander
docent

Na 25 jaar werkzaam geweest in diverse management en directie rollen binnen kleine en grote organisaties heb ik negen jaar geleden de overstap gemaakt naar doceren en het geven van management en communicatietrainingen.

Toen ik als spreker tijdens de Praktijkmanagers congressen merkten dat er een behoefte lag bij de praktijkmanagers om zich op het gebied van management te ontwikkeling, zijn we de opleiding Management en leidinggeven gestart.

Als docent en trainer word ik door de deelnemers als enthousiast, energiek en motiverend omschreven. De stijl van les geven is die van interactief en positief spiegelend.

Mijn drijfveer om de opleiding te geven is dat ik zie dat deelnemers zich ontwikkelen tot management professionals die hun baan met meer lol, zelfverzekerdheid en grip leren uitvoeren. Tegen mij zeggen ze dan: deze management inzichten hebben mijn werk en leven zo positief veranderd, dat gunnen we iedereen. Daar doe ik het voor!

We gaan deze interactieve cursusdag aan de slag met de volgende onderdelen:

  • Aan het eind van de dag weten de deelnemers de verschillende manieren van feedback te geven en hebben dit geoefend.
  • Kunnen de deelnemers een gesprek voeren die zacht is op de relatie en hard op de inhoud en hebben dit aan de hand van een casus geoefend.
  • Weten de deelnemers op een effectieve en inspirerende wijze een coach/functioneringsgesprek te voeren en hebben dit geoefend.
  • Een weten de deelnemer hoe je de afspreken concreet maat zonder daarin dwingend te voelen en concreet te zijn.

Studiekosten: € 525,-

Studiemateriaal: € 25,-

Alle bedragen zijn BTW vrijgesteld

 

Studiebelasting
Totale studiebelasting is: 12 uur

Ingangsniveau
Praktijkmanager

Certificaat
Na afloop van deze cursus, ontvang je – als bewijs van deelname – een certificaat

Doelgroep
Praktijkmanagers

 

Events

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of voor de praktijkmanager! Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events.

Het Event voor de balieassistentvr 19 september 2025event
Hét Event voor de praktijkmanagervr 11 april 2025event
Het Event voor de preventieassistentvr 21 maart 2025event

Accreditaties

KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
Register Preventieassistenten
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs