Omschrijving

Vrijdag 23 september 2022 | Miele Experience Center te Vianen

In het prachtig verbouwde Miele Experience Center zorgen wij weer voor een verrassende en inspirerende dag zoals jullie van ons gewend zijn! Een dag vol met interessante sprekers, tips & tricks én samen zijn met collega’s!

Tijdens Hét Event voor de balieassistent in 2021 hebben we goede feedback mogen ontvangen over wat jij graag op het volgende Event op het programma wilt zien. Onderwerpen waar je behoefte aan hebt tijdens je werk als balieassistent. 
Zo hebben we in een behoefte voorzien door Jolanda van Boven uit te nodigen om het te hebben over bewindvoering. Dit zal in de vorm zijn van een juridische spreekuur, begeleid door presentatrice én tafel gastvrouw Inga Tjapkes. Je kunt zelf op voorhand leuke casuïstiek indienen die ter plekke besproken gaat worden aan tafel!

Pauline Sterenborg gaat je alles vertellen over haar kijk op gastvrijheid en Fenno Moes zal je bijpraten over hoe het soms voorkomt dat een patiënt jouw verhaal niet helemaal of gedeeltelijk begrepen heeft (en dat je hier pas later achter komt).

Tussendoor geeft Inga onze chef-kok regelmatig het woord om jullie mee te nemen in de culinaire beleving van deze dag, waarna we snel weer verder gaan met mogelijke agressie aan de balie. Helaas een terugkerend onderwerp, maar noodzakelijk.

Ook mogen we Richard van Kray verwelkomen. Richard bepleit ‘de beste coach ben je zelf’. Het is zijn missie om mensen vanuit hun intrinsieke motivatie te laten acteren. En als klap op de vuurpijl krijgen alle deelnemers ook zijn bestseller mee naar huis!

En alsof dit nog niet genoeg is gaat Caroline Cuppens je deze dag meer vertellen over ‘van gaten naar volle kamers’. Hoe ga je om met effectieve kamerplanning.

Al deze presentaties worden aan tafel nog even kort samengevat en nabesproken door Inga Tjapkes. Kortom een dag vol met herkenbare en oplossingsgerichte verhalen waarmee je direct aan de slag kunt en vol met nieuwe inzichten weer naar huis gaat!

 

Programma
09.00 uur – 09.30 uur Ontvangst met een heerlijk kopje thee of koffie van Miele
09.30 uur – 10.00 uur Intro interview Inga Tjapkes en Pauline Sterenborg; Gastvrijheid in de tandartspraktijk
10.00 uur – 10.30 uur Fenno Moes; Mijn partner patiënt begrijpt mij niet
10.30 uur – 11.00 uur Pauze; Mogelijkheid rondleiding & kijkje in de keuken van Miele
11.00 uur – 12.00 uur Richard van Kray; Hoeveel je van betekenis kunt zijn voor een ander, maar minstens net zoveel voor jezelf!
12.00 uur – 12.30 uur Caroline Cuppens; Volle kamers  
12.30 uur – 13.30 uur Lunchpauze, onder begeleiding van chef-koks Miele
13.30 uur – 14.30 uur Fenno Moes; Boos aan de Balie! Blij naar buiten?
14.30 uur – 14.45 uur Korte break
14.45 uur – 16.00 uur Jolanda van Boven; Juridisch spreekuur onder begeleiding van Inga Tjapkes
16.00 uur – 17.00 uur Afsluiting en gezamenlijke borrel

 

Sprekers & onderwerpen

Interview met Pauline Sterenborg – Trainer, coach en tandarts
Gastvrijheid in de tandartspraktijk

Over Pauline Sterenborg

Bijna 30 jaar heeft Pauline als tandarts gewerkt. Vanwege artrose in haar handen is ze nu op een andere manier met dit mooie vak bezig. Met haar eigen adviesbureau, PBS Advies, helpt ze tandartspraktijken met het winnen en behouden van tevreden patiënten. Dit doet ze  vanuit de stellige overtuiging dat gastvrij werken je werk leuker maakt – zowel voor het team, de medewerker als voor de patiënt.

Fenno Moes – Trainer & acteur
Mijn partner patiënt begrijpt mij niet.

Ik heb het toch goed uitgelegd?

Soms kom je er pas later achter dat een patiënt jouw verhaal niet helemaal of gedeeltelijk begrepen heeft. Hoe kan dat?
Aan de hand van een aantal voorbeelden laat Fenno Moes zien waarom mensen niet goed luisteren, of niet goed begrijpen. Dat kan zijn omdat de patiënt de taal niet goed spreekt, angst heeft of niet kan lezen en schrijven.
Vervolgens kijken we naar technieken die je kan toepassen om onbegrip en misverstand te verkleinen. En misschien zit er ook nog een tip bij die je thuis kunt gebruiken.

Over Fenno Moes

Fenno Moes is gespecialiseerd in het geven van trainingen en lezingen op het gebied van agressie, conflicthantering en andere lastige communicatie. Met zijn bedrijven Durga training en advies en de Agressieacademie traint en adviseert hij onder andere sociale dienstern, verpleeghuizen, winkels en instellingen.

Richard van Kray – CCO KlantBetekenaar en public speaker
Hoe je van betekenis bent voor de ander, maar minstens net zoveel voor jezelf!

Richard bepleit ‘de beste coach ben je zelf’ Het is zijn missie om mensen vanuit hun intrinsieke motivatie te laten acteren. Mensen moeten weer voelen en ervaren dat het maken van een echte sociale verbinding de bakermat is voor een succesvolle organisatie. Hoe kun je ervoor zorgen dat medewerkers zichzelf activeren? Dat elk individu een ambassadeur is en dat klantgerichtheid een continu proces is, waar iedereen een mooie bijdrage aan kan leveren? Van Kray pretendeert 20% nieuwe energie aan de werkvloer mee te geven. Hij prikkelt, confronteert, legt zenuwen snel bloot en zet je op een humorvolle manier aan tot denken en handelen.

Over Richard van Kray

Richard van Kray heeft een behoorlijke transformatie door gemaakt. Jarenlang was hij een begenadigd hard-seller. Deze harde verkoop bracht hem succes, maar rookte hem ook op. Na zijn crash in 2005 heeft hij zijn leven omgegooid. Van Kray is gaan bouwen aan een filosofie die als vertrekpunt de mens zelf heeft. Hij heeft het Robot-effect gekraakt en is vanuit de drijfveren van de mens zelf gaan kijken naar klantbetekenis in combinatie met geluk. Zijn gedachtengoed is dat wanneer mensen zich goed voelen, in elke situatie trouw mogen blijven aan zichzelf, dit een direct positieve impact maakt op zowel interne als externe klantgerichtheid.

Caroline Cuppens –  Praktijkmanager en eigenaar,  spreker, coach & adviseur tandheelkunde
Volle kamers 

Heb je ook ruimtes van 10 minuten in de preventie agenda? Of een patiënt die (te) laat afbelt? Of genoeg patiënten, maar toch gaten in de agenda? In deze presentatie gaat Caroline tips en tops onthullen hoe de balie toch die volle kamers kan boeken. Wat is hiervoor nodig? Wat is de rol van ieder in het TEAM? Vragen die zeker aan bod komen!

Over Caroline Cuppens

Caroline is afgestudeerde bedrijfskundige kwam als Belg in Nederland wonen en behaalde haar Master in de Zorg en NLP opleidingen.
Haar man opende toentertijd een tandartspraktijk en met de woorden ‘ik help je wel even’ staat ze  nu, 19 jaar later, nog steeds aan zijn zijde. Haar functie veranderde binnen de praktijk wel iedere 3 jaar (assistent, receptie, preventieassistent, sterilisatie, management, tandtechniek) en nu is ze verantwoordelijk voor alles wat er buiten de kamer geregeld moet worden.

Fenno Moes – Trainer & acteur
Boos aan de Balie! Blij naar buiten?

Of het door corona komt, of gewoon door het weer. Het aantal boze en agressieve patiënten, neemt toe. Waar men vroeger zei: “Ik wacht nog wel even” hoor je nu :”Ik pik het niet, de tandarts schiet maar een beetje op” en dat is dan nog enigszins netjes. Grovere teksten zal ik jullie besparen.

De balie is het eerste contactpunt en baliemedewerkers krijgen dan ook als alle boosheid en agressie van patiënten over zich heen. Niet bepaald een pretje.

In de presentatie van Fenno Moes, gaan we kijken naar het waarom van boosheid en agressie om vervolgens handvatten te krijgen hoe je hier effectiever mee om komt gaan. Hoe stel je duidelijk grenzen zonder een balie bitch te zijn. Hoe zorg je dat die paar boze patiënten niet je dag of je werkplezier verpesten.

Juridisch spreekuur met Jolanda van Boven –  Jurist en eigenaar Van Boven Juridisch Adviesbureau voor de gezondheidszorg
Bewindvoering

Een juridische spreekuur, begeleid door presentatrice én tafelgastvrouw Inga Tjapkes. Je kunt zelf op voorhand leuke casuïstiek indienen die ter plekke besproken gaat worden aan tafel!

Over Jolanda van Boven

Jolanda van Boven is directeur van Van Boven Juridisch Adviesbureau en is gespecialiseerd in de privacywet en in gezondheidsrecht waarbij zij zich richt op zorgaanbieders in de eerste- en tweedelijns gezondheidzorg. Met haar scherpe maar open visie is het altijd een feestje om met haar te werken!

 

Data & Locatie

Datum: vrijdag 23 september 2022

Doelgroep: balieassistent

Locatie: Miele Experience Center te Vianen

Tijd: 09.00 uur – 17.00 uur

Data

Events & Webinars

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of de online TV show voor de praktijkmanager! Maar ook onze webinars zijn erg gewild. Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events of webinars.

Accreditaties

KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
Register Preventieassistenten
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs