Omschrijving

 

Op vrijdag 20 september staat het jaarlijkse Event voor iedere balieassistent van Nederland weer op het programma! En de locatie kennen jullie al; namelijk de Burgers’ Zoo in Arnhem.

In de ochtend loop je bij aankomst al een stukje door deze prachtige dierentuin, een heerlijke start van de dag!

Wij ontvangen je graag vanaf 09.00 uur in de foyer met een kopje koffie waarna het programma om 09.45 uur van start zal gaan.

Dit jaar zal Fenno Moes jullie door de dag begeleiden en met zijn kennis en humor wordt dat een feestje! Ook staat hij voor jullie klaar als er vragen zijn vanuit de zaal voor de sprekers.

We zullen deze editie verder gaan inzoomen op angstige patiënten. Corine Blaauw, klinisch psycholoog en psychotherapeut kind & jeugd, deelt praktische tips hoe je patiënten op hun gemak kunt stellen.  
Vervolgens zal Rutger Top, trainer & leefstijlcoach, ons gaan leren hoe je door jouw taalgebruik nog meer verbinding met je patiënt kunt maken. Je leert spiegelzinnen gebruiken om van een boze patiënt een geduldige patiënt te maken, en van een tevreden patiënt een blije patiënt.

Na een heerlijke lunch én de mogelijkheid om even een rondje door het dierenpark te doen, gaan we verder met een bekende spreker; Liesbeth den Hollander. Op verzoek van velen is zij er dit jaar ook weer bij en zal ze jullie meenemen in hoe om te gaan met klachten, iets waar we allemaal vroeg of laat wel eens mee te maken krijgen.

Rick Evers neemt je in de middag in sneltreinvaart mee in de wereld van sterke teksten. Hoe schrijf je zakelijke teksten die passen bij 2024.

Super leerzaam, interactief en als klap op de vuurpijl geeft Rick glimlachgarantie!

Vanaf 08.45 uur Aankomt hoofdingang dierentuin. Vanaf hier is het ongeveer 10 minuutjes lopen, via de kleurrijke tropische Bush, naar het Safari Meeting Centre
09.00 uur – 09.45 uur Ontvangst in Safari Meeting Centre met een lekker kopje koffie of thee
09.45 uur – 10.00 uur Welkom en opening door Fenno Moes en Lies Ligtvoet
10.00 uur – 11.00 uur Corine Blauw; Kijken door de bril van een angstige patiënt
11.00 uur – 11.30 uur Ochtendpauze
11.30 uur – 12.30 uur Rutger Top; Spiegeltje, spiegeltje aan de wand…
12.30 uur – 13.30 uur Lunchpauze in het Safari restaurant
13.30 uur – 14.15 uur Liesbeth den Hollander; Omgaan met klachten: een kans of een bedreiging?
14.15 uur – 15.15 uur Rick Evers; Schrijf eens even normaal!
15.15 uur – 16.00 uur Liesbeth den Hollander & Fenno Moes; rollenspel
16.00 uur – 16.15 uur Afsluiting Fenno Moes
16.15 uur – 17.00 uur Gezamenlijke borrel

 

Corine Blauw

Kijken door de bril van een angstige patiënt
Angstige patiënten zijn extra alert op alles wat er in de praktijk gebeurt. We kunnen daardoor veel van hen leren. Corine Blaauw deelt praktische tips hoe je patiënten op hun gemak kunt stellen. Een warme uitstraling en positieve taal zijn daarbij van belang. Op teamniveau wordt aandacht besteed aan een goede onderlinge samenwerking. Dit maakt de zorg niet alleen efficiënter, maar vergroot ook de rust en het vertrouwen van de patiënt.

Corine Blaauw is werkzaam als klinisch psycholoog en psychotherapeut kind & jeugd bij het Centrum Bijzondere Tandheelkunde Vogellanden Zwolle.

Zij is betrokken bij de behandeling en begeleiding van kinderen en jongeren die bekend zijn met angst en/ of weerstand ten aanzien van een tandheelkundige behandeling of het verbeteren van de mondhygiëne. Daarnaast werkt Corine bij De Kinderkliniek in Almere en geeft zij onderwijs aan psychologen, jeugdartsen en tandartsen. 

Rutger Top

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand….
In deze lezing leer je door jouw taalgebruik nog meer verbinding met je patiënt te maken. Je leert spiegelzinnen gebruiken om van een boze patiënt een geduldige patiënt te maken, en van een tevreden patiënt een blije patiënt. Rutger Top van MI Time is trainer Motiverende Gespreksvoering en vertelt je over de mooiste en belangrijkste gesprekstechniek die hij kent. In deze interactieve sessie oefen je meteen met wat je hoort, en leer je de kunst van het Reflectief Luisteren kennen.

Rutger is trainer, leefstijlcoach en expert gezond gedrag | Ik train professionals in zorg en welzijn om mensen te helpen veranderen & help mensen gezond te worden | Motiverende Gespreksvoering, FIT en Gedragsverandering

Liesbeth den Hollander

Omgaan met klachten: een kans of een bedreiging?
We krijgen er ongewild allemaal mee te maken. Een client die een klacht heeft over de factuur, de behandeling, over de tandarts of de afspraak. Hoe ga je daar mee om en help je je zelf daar effectief mee om te gaan?

Liesbeth werkte 25 jaar in diverse management en directie rollen binnen de leisure industrie en startte in 2013 met haar trainingsbedrijven The Bridge en Medior Didact.

Leiderschaps & management-, verkoop -, en communicatietrainingen zijn haar expertise gebieden. Al enige jaren verzorgt zij de hoog gewaardeerde opleiding Praktijkmanagers Management&Leidinggeven voor Dental Best Practice

Rick Evers

Schrijf eens even normaal!
Workshop sterk schrijven

Schrijven kan iedereen. Maar echt sterk schrijven is een ander verhaal. Vaak schrijven we veel te wollig omdat we ons best doen om zakelijk over te komen. Maar het is geen 1980 meer hè.

Hierbij vertrouw ik u voldoende te hebben geïnformeerd.

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze praktijk via …

Herken je ze? Dan is het de hoogste tijd om het anders te doen. Niet popiejopie, maar vlot zakelijk.

Rick Evers, van Jou | Tekst & Training, neemt je in sneltreinvaart mee in de wereld van sterke teksten. Hoe schrijf je zakelijke teksten die passen bij 2024.

Super leerzaam, interactief en als klap op de vuurpijl geeft Rick glimlachgarantie. Want saaie workshops zijn er al genoeg!

Datum: vrijdag 20 september 2024

Doelgroep: balieassistent

Locatie: Burgers’ Zoo te Arnhem

Tijd: 09.00 uur – 17.00 uur

 

 

 

 

Data

Events

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of voor de praktijkmanager! Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events.

Accreditaties

KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
Register Preventieassistenten
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs