Omschrijving
Op vrijdag 20 september staat het jaarlijkse Event voor iedere balieassistent van Nederland weer op het programma! En de locatie kennen jullie al; namelijk de Burgers’ Zoo in Arnhem.
In de ochtend loop je bij aankomst al een stukje door deze prachtige dierentuin, een heerlijke start van de dag!
Wij ontvangen je graag vanaf 09.00 uur in de foyer met een kopje koffie waarna het programma om 09.45 uur van start zal gaan.
Dit jaar zal Fenno Moes jullie door de dag begeleiden en met zijn kennis en humor wordt dat een feestje! Ook staat hij voor jullie klaar als er vragen zijn vanuit de zaal voor de sprekers.
We zullen deze editie verder gaan inzoomen op angstige patiënten. Corine Blaauw, klinisch psycholoog en psychotherapeut kind & jeugd, deelt praktische tips hoe je patiënten op hun gemak kunt stellen.
Vervolgens zal Rutger Top, trainer & leefstijlcoach, ons gaan leren hoe je door jouw taalgebruik nog meer verbinding met je patiënt kunt maken. Je leert spiegelzinnen gebruiken om van een boze patiënt een geduldige patiënt te maken, en van een tevreden patiënt een blije patiënt.
Na een heerlijke lunch én de mogelijkheid om even een rondje door het dierenpark te doen, gaan we verder met een bekende spreker; Liesbeth den Hollander. Op verzoek van velen is zij er dit jaar ook weer bij en zal ze jullie meenemen in hoe om te gaan met klachten, iets waar we allemaal vroeg of laat wel eens mee te maken krijgen.
Rick Evers neemt je in de middag in sneltreinvaart mee in de wereld van sterke teksten. Hoe schrijf je zakelijke teksten die passen bij 2024.
Super leerzaam, interactief en als klap op de vuurpijl geeft Rick glimlachgarantie!
Vanaf 08.45 uur | Aankomt hoofdingang dierentuin. Vanaf hier is het ongeveer 10 minuutjes lopen, via de kleurrijke tropische Bush, naar het Safari Meeting Centre |
09.00 uur – 09.45 uur | Ontvangst in Safari Meeting Centre met een lekker kopje koffie of thee |
09.45 uur – 10.00 uur | Welkom en opening door Fenno Moes en Lies Ligtvoet |
10.00 uur – 11.00 uur | Corine Blaauw; Kijken door de bril van een angstige patiënt |
11.00 uur – 11.30 uur | Ochtendpauze |
11.30 uur – 12.30 uur | Rutger Top; Spiegeltje, spiegeltje aan de wand… |
12.30 uur – 13.30 uur | Lunchpauze in het Safari restaurant |
13.30 uur – 14.15 uur | Liesbeth den Hollander; Omgaan met klachten: een kans of een bedreiging? |
14.15 uur – 15.15 uur | Rick Evers; Schrijf eens even normaal! |
15.15 uur – 16.00 uur | Liesbeth & Fenno; Omgaan met klachten: casussen en praktische praktijkvoorbeelden |
16.00 uur – 16.15 uur | Afsluiting Fenno Moes |
16.15 uur – 17.00 uur | Gezamenlijke borrel |
Corine Blaauw
Kijken door de bril van een angstige patiënt
Angstige patiënten zijn extra alert op alles wat er in de praktijk gebeurt. We kunnen daardoor veel van hen leren. Corine Blaauw deelt praktische tips hoe je patiënten op hun gemak kunt stellen. Een warme uitstraling en positieve taal zijn daarbij van belang. Op teamniveau wordt aandacht besteed aan een goede onderlinge samenwerking. Dit maakt de zorg niet alleen efficiënter, maar vergroot ook de rust en het vertrouwen van de patiënt.
Corine Blaauw is werkzaam als klinisch psycholoog en psychotherapeut kind & jeugd bij het Centrum Bijzondere Tandheelkunde Vogellanden Zwolle.
Zij is betrokken bij de behandeling en begeleiding van kinderen en jongeren die bekend zijn met angst en/ of weerstand ten aanzien van een tandheelkundige behandeling of het verbeteren van de mondhygiëne. Daarnaast werkt Corine bij De Kinderkliniek in Almere en geeft zij onderwijs aan psychologen, jeugdartsen en tandartsen.
Rutger Top
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand….
In deze lezing leer je door jouw taalgebruik nog meer verbinding met je patiënt te maken. Je leert spiegelzinnen gebruiken om van een boze patiënt een geduldige patiënt te maken, en van een tevreden patiënt een blije patiënt. Rutger Top van MI Time is trainer Motiverende Gespreksvoering en vertelt je over de mooiste en belangrijkste gesprekstechniek die hij kent. In deze interactieve sessie oefen je meteen met wat je hoort, en leer je de kunst van het Reflectief Luisteren kennen.
Rutger is trainer, leefstijlcoach en expert gezond gedrag | Ik train professionals in zorg en welzijn om mensen te helpen veranderen & help mensen gezond te worden | Motiverende Gespreksvoering, FIT en Gedragsverandering
Liesbeth den Hollander
Omgaan met klachten: een kans of een bedreiging?
We krijgen er ongewild allemaal mee te maken. Een client die een klacht heeft over de factuur, de behandeling, over de tandarts of de afspraak. Hoe ga je daar mee om en help je je zelf daar effectief mee om te gaan?
Liesbeth werkte 25 jaar in diverse management en directie rollen binnen de leisure industrie en startte in 2013 met haar trainingsbedrijven The Bridge en Medior Didact.
Leiderschaps & management-, verkoop -, en communicatietrainingen zijn haar expertise gebieden. Al enige jaren verzorgt zij de hoog gewaardeerde opleiding Praktijkmanagers Management&Leidinggeven voor Dental Best Practice
Rick Evers
Schrijf eens even normaal!
Workshop sterk schrijven
Schrijven kan iedereen. Maar echt sterk schrijven is een ander verhaal. Vaak schrijven we veel te wollig omdat we ons best doen om zakelijk over te komen. Maar het is geen 1980 meer hè.
Hierbij vertrouw ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u telefonisch contact opnemen met onze praktijk via …
Herken je ze? Dan is het de hoogste tijd om het anders te doen. Niet popiejopie, maar vlot zakelijk.
Rick Evers, van Jou | Tekst & Training, neemt je in sneltreinvaart mee in de wereld van sterke teksten. Hoe schrijf je zakelijke teksten die passen bij 2024.
Super leerzaam, interactief en als klap op de vuurpijl geeft Rick glimlachgarantie. Want saaie workshops zijn er al genoeg!
Datum: vrijdag 20 september 2024
Doelgroep: balieassistent
Locatie: Burgers’ Zoo te Arnhem
Tijd: 09.00 uur – 17.00 uur
Data
Events
Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of voor de praktijkmanager! Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events.
Het Event voor de balieassistent | vr 20 september 2024 | event |
Hét Event voor de praktijkmanager | vr 11 april 2025 | event |
Het Event voor de preventieassistent | vr 21 maart 2025 | event |