Omschrijving

Deze cursus geeft je in korte tijd inzicht in de wereld van onenigheid. Onze opvoeding geeft ons vaak mee dat we lief moeten zijn en geen ruzie moeten maken. Is dat wel altijd zo?

Niet altijd en dus is het belangrijk situaties te onderscheiden en iets te kunnen doen om deze te beïnvloeden. In deze bijeenkomst gaan we dus knallen!

Wanneer je wordt geconfronteerd met een conflict kan je het geleerde concreet en praktisch inzetten.

In deze cursus gaan we aan de slag met conflictsituaties. Hoe ontstaan deze en wat kan je doen om te de-escaleren? In welke situaties is het juist goed om wel het conflict aan te gaan? Wat kan wrijving opleveren en hoe kan je rustig blijven? Deelnemers kunnen eigen voorbeelden aandragen, zodat de theoretische achtergrond van conflicten gelijk op de goede plek kan vallen!

Kirsten Heukels
Profiler / Mediator

Sinds 2000 ben ik zelfstandig ondernemer en eigenaar van 1 for 2 Social Innovation.

Ook ben ik sinds die tijd actief als geregistreerd MfN mediator. Daarnaast werk ik als gecertificeerd extern vertrouwenspersoon (ongewenste omgangsvormen en integriteit), trainer, coach en profiler (het analyseren van mensen op basis van de micro expressies in het gezicht, in combinatie met lichaamstaal en stemgebruik). In 2018 ben ik in Amerika opgeleid en nu werkzaam op het gebied van kinetische ondervraging (daarbij gebruik je bodylanguage als leidraad) alsook crisis- en gijzelingsonderhandelingen.

Mijn motto: no nonsense, iedereen is er al en mag er zijn zoals die is, veel interactie en niets is raar of gek.

Na het volgen van deze cursus kun je:

  • het verschil herkennen tussen conflict, ruzie en een verschil van inzicht
  • kun je rationeel en gevoelsmatig een conflict benaderen
  • kun je een helikopterview over de situatie ervaren en deze niet persoonlijk opvatten

Studiebelasting

De cursus duurt van 17.00 uur – 21.00 uur
De studiebelasting bedraagt 4 uur

Certificaat

Na afloop van deze cursus, ontvang je – als bewijs van deelname – een certificaat

 

 

 

Data

Events

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of voor de praktijkmanager! Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events.

Accreditaties

KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
Register Preventieassistenten
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs