Omschrijving

‘Het is zaterdag en ik heb serieuze kiespijn. Dat zal je net zien. Gelukkig kan ik terecht bij de dienstdoende tandartspraktijk. Een moeilijk te vinden gebouw met ongemakkelijke stoelen in de wachtkamer en beduimelde tijdschriften op tafel.

De dame achter de balie is druk bezig met haar computer. Na vijf minuten kijkt ze op en verwijst ze mij naar een andere wachtruimte. Ik heb geen idee hoe lang het nog gaat duren of hoeveel mensen er voor mij zijn. Ruim een uur later – gelukkig heb ik een flesje water bij me – klinkt mijn naam door een speaker. 

De tandarts heeft merkbaar haast en gaat direct aan de slag, zonder in te gaan op wat ik vertel. Na een kwartier sta ik weer bij de baliemedewerkster. Zij is aan het bellen en schuift een factuur onder mijn neus en een recept voor de apotheek. Beduusd sta ik even later weer buiten.’

Voor een patiënt is het vaak moeilijk om de kwaliteit van tandheelkundige zorg te beoordelen. Wat de patiënt wel heel goed weet, is hoe hij het bezoek aan de praktijk ervaart. Een positieve ervaring zorgt ervoor dat deze patiënt graag terugkomt en dat hij enthousiast praat over jullie praktijk. Gastvrijheid en persoonlijke aandacht zijn daarbij belangrijke voorwaarden. En jouw rol is dan van groot belang!

In deze cursus richten we ons op jou: hoe ben jij gastvrij in de tandartspraktijk? En wat levert dat op voor de patiënt, de praktijk en vooral voor jouzelf? Een echte eyeopener!

 

Docent(en)
Pauline Sterenborg docent bij Dental Best Practice

Pauline Sterenborg
Tandarts

Bijna 30 jaar heb ik als tandarts gewerkt in mijn eigen praktijk. Vanwege artrose in mijn handen ben ik nu op een andere manier met dit mooie vak bezig: met PBS Advies help ik (mond)zorgpraktijken met het winnen en behouden van tevreden patiënten en blije medewerkers. Vanuit mijn ervaring en expertise begeleid ik teams en individuele (mond)zorgmedewerkers bij het ontwikkelen van een gastvrije(re) werkomgeving. Dat doe ik vanuit de stellige overtuiging dat gastvrij werken je werk leuker maakt – zowel voor het team, de medewerker als de patiënt.

Voor Dental Best Practice geef ik, naast vakinhoudelijke trainingen, verschillende trainingen over het thema gastvrijheid: de standaardtraining en teamtrainingen (op maat).

Cursisten zeggen dat de leerstof uit mijn trainingen goed bruikbaar en toepasbaar is in hun dagelijkse praktijk. Dat ze merken dat ik ‘uit de praktijk kom’ en ‘weet waarover ik praat en waarover het gaat’.

Programma

Tijdens deze cursus over gastvrijheid in de praktijk, wordt er dieper ingegaan op hoe belangrijk jouw rol als assistent hierin is. Er wordt hierbij antwoord gegeven op veel van jouw vragen.

Leerdoelen

Na het volgen van deze cursus heb je antwoorden op de volgende vragen:

  • Wat is gastvrijheid in de tandartspraktijk en wat levert het op?
  • Hoe draag jij bij aan de gastvrijheid in jullie praktijk?
  • Hoe kun je met gastvrijheid het gedrag van de patiënt beïnvloeden?
  • Hoe ga je gastvrij om met verschillende patiënten?
Overige info

Studiebelasting
Totale studiebelasting is: 5 uur

Ingangsniveau
Werkzaam in de tandheelkundige praktijk

Certificaat
Na afloop van deze cursus, ontvang je – als bewijs van deelname – een certificaat

 

Data

Events & Webinars

Ieder jaar verrast Dental Best Practice weer met gave events! Denk bijvoorbeeld aan hét event voor de balieassistent of de online TV show voor de praktijkmanager! Maar ook onze webinars zijn erg gewild. Bekijk hier de agenda en meld je aan voor één van onze events of webinars.

Het Event voor de balieassistentvr 23 september 2022event
Het Event voor de preventieassistentvr 1 juli 2022event

Accreditaties

KRT Kwaliteitsregister Tandartsen
Q Keurmerk - Keurmerk voor alle tandheelkundige bij- en nascholing
KRM Kwaliteitsregister Mondhygiënisten
Register Preventieassistenten
CRKBO Centraal Register Kort Beroepsonderwijs